Saturday, October 31, 2015

NOVEMBER



pejam celik pejam celik . okay dah november . sekejap nye masa berlalu . rasa baru semalam baru hbis matrik .jap aku hbs matrik dalm bulan 5 . makna nya dah 6 bulan duk umah .dah lama dah . tapi tak rase macam 6 bulan pun ! . 


bila fikir fikir balik apa la jasa yang aku berikan kepada mak ayah aku ni dalam masa 6 bulan ? humm , renung jap . 
hehe 

tapi bila je sebut bulan november ni , rasa macam sayu je hati nak tinggalkan umah sebb dah tak lama nak masuk belajar  . haish , dah tak lama tikah tinggal dua minggu lagi nak rasa nikmat nya duk umah , nanti bila dah pergi maka kembalilah kamu bergelr pelajar balik . 

kalau nak diikutkan dah lama masuk belajar , tapi rezeki tak menyebelahi tikah, sebab tak berjaya masa isi upu hari tu  sebenarnya mmg jeles tengok kawan kwan dapt sambung belajr dekat universiti kan ? humm , tapi tikah tak dapt nak pergi sana , mungkin ada lagi rezeki lain diluar sana , jangan risau tikah , 

selalu ingat dengan pepatah ni , 
jangan jeles dengan rezeki orang lain ,
Allah dah kasi rezeki masing masing , cuma kita tak nampak sebenarnya , 

tapi bila difikir fikirkan balik , Alhamdulillah , Allah bagi tikah cuti panjang , sebab lagi lama la dapt spend time kat umah dengan mak ayah , yeaah , 
jangan fikir kalau kita tak dapt masuk u terus nak give up . you must move on, sebb mana mana tempat kita belajar sama je , itu pada pandangan tikah , ambil positif  sebb ilmu yang disampaikan tu sama je ,  

In shaa Allah kuis mu tunggu aku datang  :) 
harap harap ada yang rezeki aku kat sana dan dapat kawan yang baik baik dan faham tikah :)





No comments:

yourblogname